Cobra's new King F9 Speedback Driver, Woods, Hybrids and Irons (NO BUY SELL TRADE POSTS)

1868789919294
94

Comments

  • Lord HelmetLord Helmet Members  8783WRX Points: 305Posts: 8,783 Titanium Tees
    Joined:  #2642

    On -, @DatSliceDoe said:

    Looks like the Atmos TS Black 6 in stiff is not an option to order? I was just fit into that today, anything close or should I spring for the X flex? Or look into an alternate shaft (100 SS, inefficient strikes).

    The 6s is probably on backorder. I have a 6x thats going to be for sale.

    Posted:
    M5 - UST V2 6f5
    Cobra F9 3w - Atmos TS Blue 7x
    Speedback F9 4i - DG 105 x100
    Srixon 565/765 Combo 5-PW - Project X 5.5hs
    SM5 50,54,58,62 - F,K,S Grinds - Rifle 6.0
    Bettinardi Inovai 3.0 CS
    Pro V1x
  • GolfWRXGolfWRX Warning Points: 0  11 Members Posts: 11 #ad
    Joined:  ...

    Advertisement
  • leftycabeleftycabe IowaClubWRX  162WRX Points: 128Handicap: GolfPosts: 162 ClubWRX
    Joined:  #2643

    As much as I loved the feel and the forgiveness of the F9 driver, I didn’t see any huge improvements from my gamer. That’s why you’ll find mine in the lefty BST with an extra weight included. Solid club, but I feel the constraints on club manufacturers has essentially made the driver world more of a beauty contest than an innovation race. My opinion, this is an awesome club but there are many awesome clubs out there.

    Posted:
  • wayne18wayne18 Members  273WRX Points: 76Posts: 273 Greens
    Joined:  edited May 19, 2019 #2644

    On -, @leftycabe said:

    As much as I loved the feel and the forgiveness of the F9 driver, I didn’t see any huge improvements from my gamer. That’s why you’ll find mine in the lefty BST with an extra weight included. Solid club, but I feel the constraints on club manufacturers has essentially made the driver world more of a beauty contest than an innovation race. My opinion, this is an awesome club but there are many awesome clubs out there.

    Agree, for me it’s about how the club sits behind the ball and comfort. I haven’t found that feel since the old Adams LS drivers weather it be the 9064 ls, Fast12 ls or the Super ls. The Titleist D3 series have been the closest since then until the F9, it just sets up beautifully for me and is slightly better in performance than my previous F8+

    Posted:
    Post edited by wayne18 on
    Cobra Speedzone 10.5 Tensei AV 65 Stiff
    Cobra F9 #5 Wood Atmos Stiff
    Cobra F7 3-4 Hybrid Fujikura Pro75 Stiff
    Cobra Fly Z+ 4-Pw Recoil 110F4
    Cobra King Forged Tour 50* Recoil 110F4
    Cobra King Pur 54*, 58* DG S200
    Odyssey White Ice #2
    Srixon Q-Star Tour
  • GolfChannelGolfChannel Orlando, FloridaMembers  2504WRX Points: 749Handicap: 0.9Posts: 2,504 Titanium Tees
    Joined:  edited May 19, 2019 #2645

    I thought it needed to be shared, been a few months and even more in love with my F9 Tour. Just had the best driving day of the year on one of our tightest courses locally. Last season I averaged about 242 off the tee. Since gaming the F9 my fairway numbers are up and driving it on average 270.

    Still feels like cheating, but everyone in my group of playing partners now has one as well. One friend has two thanks to the Dollar Drive Club.

    Still want to experiment with double 18’s, so anyone who wants to part with some weights or knows where to find a deal on them please drop me a line.

    Posted:
    Driver: Ping G410 Plus w/Tensei Orange
    3 Wood: Titleist TS2 w/HZRDUS Smoke
    Hybrid: Titleist 718 H2 w/Atmos Blue TS 
    Irons: Ping iBlade Nippon AWT 2.0 Stiff
    Wedges: Callaway MD3 50, 54, and 58
    Putter: Original Odyssey White Hot XG No. 7
    Ball: Bridgestone XS
  • fsutankerfsutanker Members  338WRX Points: 109Posts: 338 Greens
    Joined:  #2646

    First round in the books with my f9.
    Fitted at Club Champion for it. Coming off an f8. Bryan at Club Champ Jax was a mad scientist to help me get the most out of it.
    9 degree head -1.5, 14g forward. Oban Devotion shaft. This thing is a legit cannon.
    I stink at partial wedges so I’m going to have to tweak my course management with this thing.

    Posted:
  • GolfChannelGolfChannel Orlando, FloridaMembers  2504WRX Points: 749Handicap: 0.9Posts: 2,504 Titanium Tees
    Joined:  #2647

    On -, @fsutanker said:

    First round in the books with my f9.
    Fitted at Club Champion for it. Coming off an f8. Bryan at Club Champ Jax was a mad scientist to help me get the most out of it.
    9 degree head -1.5, 14g forward. Oban Devotion shaft. This thing is a legit cannon.
    I stink at partial wedges so I’m going to have to tweak my course management with this thing.

    Or just adjust the lofts of your wedges. Having the F9 forced me to finally put a 62 degree wedge into play. Not a bad problem to have.

    Posted:
    Driver: Ping G410 Plus w/Tensei Orange
    3 Wood: Titleist TS2 w/HZRDUS Smoke
    Hybrid: Titleist 718 H2 w/Atmos Blue TS 
    Irons: Ping iBlade Nippon AWT 2.0 Stiff
    Wedges: Callaway MD3 50, 54, and 58
    Putter: Original Odyssey White Hot XG No. 7
    Ball: Bridgestone XS
  • GolfWRXGolfWRX Warning Points: 0  11 Members Posts: 11 #ad
    Joined:  ...

    Advertisement
  • DatSliceDoeDatSliceDoe Camerons & Cobras One fairway overMembers  2459WRX Points: 370Handicap: 9ishPosts: 2,459 Platinum Tees
    Joined:  edited May 20, 2019 #2648

    On -, @Lord Helmet said:

    On -, @DatSliceDoe said:

    Looks like the Atmos TS Black 6 in stiff is not an option to order? I was just fit into that today, anything close or should I spring for the X flex? Or look into an alternate shaft (100 SS, inefficient strikes).

    The 6s is probably on backorder. I have a 6x thats going to be for sale.

    I shot them a note, hopefully it is just on backorder. I can probably swing the X, rather than go with a different shaft. The Atmos Black was the best in my testing. The crazy thing is I need like 12* of loft with this shaft to get a decent combo of feel and control with my -AoA delivery.

    Posted:
  • GT7212GT7212 Members  401WRX Points: 85Handicap: YesPosts: 401 Greens
    Joined:  #2649

    Just had the best driving day with the F9 this afternoon for as long I can remember missing only two fairways in the first cut. Despite this and similar to previous rounds, I felt the launch was a bit high sacrificing some distance. I have a yellow 10.5 head dialed down to 9 deg. Anyone have a yellow 9 deg head who WTT for the 10.5 head?

    Posted:
    [font=tahoma,geneva,sans-serif]Yonex 380 VA RaiJin
    U65 18* VA RaiJin
    [/font]
    Don White 4-W TI S400
    Jeff McCoy 52 58
    [font=tahoma,geneva,sans-serif]TeI3 Newport 2 [/font]
  • Lord HelmetLord Helmet Members  8783WRX Points: 305Posts: 8,783 Titanium Tees
    Joined:  #2650

    On -, @DatSliceDoe said:

    On -, @Lord Helmet said:

    On -, @DatSliceDoe said:

    Looks like the Atmos TS Black 6 in stiff is not an option to order? I was just fit into that today, anything close or should I spring for the X flex? Or look into an alternate shaft (100 SS, inefficient strikes).

    The 6s is probably on backorder. I have a 6x thats going to be for sale.

    I shot them a note, hopefully it is just on backorder. I can probably swing the X, rather than go with a different shaft. The Atmos Black was the best in my testing. The crazy thing is I need like 12* of loft with this shaft to get a decent combo of feel and control with my -AoA delivery.

    If you decide you want the x let me know. I swung both - they are not very different at all. No worries.

    Posted:
    M5 - UST V2 6f5
    Cobra F9 3w - Atmos TS Blue 7x
    Speedback F9 4i - DG 105 x100
    Srixon 565/765 Combo 5-PW - Project X 5.5hs
    SM5 50,54,58,62 - F,K,S Grinds - Rifle 6.0
    Bettinardi Inovai 3.0 CS
    Pro V1x
  • jabwind51jabwind51 NJMembers  276WRX Points: 147Posts: 276 Greens
    Joined:  #2651

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    Posted:
  • gioguy21gioguy21 NJMembers  8151WRX Points: 1,379Handicap: +1.5 (1194646)Posts: 8,151 Titanium Tees
    Joined:  #2652

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    what's your SS? i just ordered a 2.0 tour spec 6x -- i wanna know if i have to tip it before i use it.

    when you say kick...what kinda kick are we talkin ? i bought it on the premise it wasn't going to be an active shaft...?

    Posted:

    Tour M3 460 / 10.1* (set -2*) / RIPx 65TX tipped 2" playing 44.25"
    Epic Flash SZ / 3+ (set -1/N) / HZRDUS Smoke Black 75g 6.5 tipped 2"
    Epic CF17 3i / Tensei PW Hybrid 100TX
    Apex MB Chrome / 3-PW / Modus 130 X
    MD4 Chrome / 52, 56, 60 / DG 115 S200 (for now)
    Piretti Tour 801R / 35.5"
    SC Futura X Broomstick Putter experiment

  • GolfWRXGolfWRX Warning Points: 0  11 Members Posts: 11 #ad
    Joined:  ...

    Advertisement
  • jabwind51jabwind51 NJMembers  276WRX Points: 147Posts: 276 Greens
    Joined:  edited May 21, 2019 #2653

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    what's your SS? i just ordered a 2.0 tour spec 6x -- i wanna know if i have to tip it before i use it.

    when you say kick...what kinda kick are we talkin ? i bought it on the premise it wasn't going to be an active shaft...?

    Testing done with swing speed 111-116 on my launch monitor. Don’t worry—It isn’t an active shaft. And mine is tipped 0.5 inches at 44 3/8 length. But compared to the heavier Atmos Black TS 7X which I have tipped 1 inch....It just feels like I can load it better. Seems to match up with their website descriptions. The 7X tipped an inch is “boardy” and I’m trying to slow things down so selling that one. Hope that helps.

    Posted:
  • gioguy21gioguy21 NJMembers  8151WRX Points: 1,379Handicap: +1.5 (1194646)Posts: 8,151 Titanium Tees
    Joined:  #2654

    On -, @jabwind51 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    what's your SS? i just ordered a 2.0 tour spec 6x -- i wanna know if i have to tip it before i use it.

    when you say kick...what kinda kick are we talkin ? i bought it on the premise it wasn't going to be an active shaft...?

    Testing done with swing speed 111-116 on my launch monitor. Don’t worry—It isn’t an active shaft. And mine is tipped 0.5 inches at 44 3/8 length. But compared to the heavier Atmos Black TS 7X which I have tipped 1 inch....It just feels like I can load it better. Seems to match up with their website descriptions. The 7X tipped an inch is “boardy” and I’m trying to slow things down so selling that one. Hope that helps.

    ok awesome i'm at the 117-120 range. i'm going to tip mine an inch and play at 45". Thanks!!!

    Posted:

    Tour M3 460 / 10.1* (set -2*) / RIPx 65TX tipped 2" playing 44.25"
    Epic Flash SZ / 3+ (set -1/N) / HZRDUS Smoke Black 75g 6.5 tipped 2"
    Epic CF17 3i / Tensei PW Hybrid 100TX
    Apex MB Chrome / 3-PW / Modus 130 X
    MD4 Chrome / 52, 56, 60 / DG 115 S200 (for now)
    Piretti Tour 801R / 35.5"
    SC Futura X Broomstick Putter experiment

  • jabwind51jabwind51 NJMembers  276WRX Points: 147Posts: 276 Greens
    Joined:  #2655

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    what's your SS? i just ordered a 2.0 tour spec 6x -- i wanna know if i have to tip it before i use it.

    when you say kick...what kinda kick are we talkin ? i bought it on the premise it wasn't going to be an active shaft...?

    Testing done with swing speed 111-116 on my launch monitor. Don’t worry—It isn’t an active shaft. And mine is tipped 0.5 inches at 44 3/8 length. But compared to the heavier Atmos Black TS 7X which I have tipped 1 inch....It just feels like I can load it better. Seems to match up with their website descriptions. The 7X tipped an inch is “boardy” and I’m trying to slow things down so selling that one. Hope that helps.

    ok awesome i'm at the 117-120 range. i'm going to tip mine an inch and play at 45". Thanks!!!

    Nice should be perfect. Lemme know if you ever need the heavier one. If I go after the ball I’m in that SS or low 120s typically but pretty catastrophic on the golf course for my swing flaws...launch monitor golf vs real world golf....

    Posted:
  • gioguy21gioguy21 NJMembers  8151WRX Points: 1,379Handicap: +1.5 (1194646)Posts: 8,151 Titanium Tees
    Joined:  #2656

    On -, @jabwind51 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    what's your SS? i just ordered a 2.0 tour spec 6x -- i wanna know if i have to tip it before i use it.

    when you say kick...what kinda kick are we talkin ? i bought it on the premise it wasn't going to be an active shaft...?

    Testing done with swing speed 111-116 on my launch monitor. Don’t worry—It isn’t an active shaft. And mine is tipped 0.5 inches at 44 3/8 length. But compared to the heavier Atmos Black TS 7X which I have tipped 1 inch....It just feels like I can load it better. Seems to match up with their website descriptions. The 7X tipped an inch is “boardy” and I’m trying to slow things down so selling that one. Hope that helps.

    ok awesome i'm at the 117-120 range. i'm going to tip mine an inch and play at 45". Thanks!!!

    Nice should be perfect. Lemme know if you ever need the heavier one. If I go after the ball I’m in that SS or low 120s typically but pretty catastrophic on the golf course for my swing flaws...launch monitor golf vs real world golf....

    wait, you have a 2.0 TS 7x?

    Posted:

    Tour M3 460 / 10.1* (set -2*) / RIPx 65TX tipped 2" playing 44.25"
    Epic Flash SZ / 3+ (set -1/N) / HZRDUS Smoke Black 75g 6.5 tipped 2"
    Epic CF17 3i / Tensei PW Hybrid 100TX
    Apex MB Chrome / 3-PW / Modus 130 X
    MD4 Chrome / 52, 56, 60 / DG 115 S200 (for now)
    Piretti Tour 801R / 35.5"
    SC Futura X Broomstick Putter experiment

  • jabwind51jabwind51 NJMembers  276WRX Points: 147Posts: 276 Greens
    Joined:  #2657

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    what's your SS? i just ordered a 2.0 tour spec 6x -- i wanna know if i have to tip it before i use it.

    when you say kick...what kinda kick are we talkin ? i bought it on the premise it wasn't going to be an active shaft...?

    Testing done with swing speed 111-116 on my launch monitor. Don’t worry—It isn’t an active shaft. And mine is tipped 0.5 inches at 44 3/8 length. But compared to the heavier Atmos Black TS 7X which I have tipped 1 inch....It just feels like I can load it better. Seems to match up with their website descriptions. The 7X tipped an inch is “boardy” and I’m trying to slow things down so selling that one. Hope that helps.

    ok awesome i'm at the 117-120 range. i'm going to tip mine an inch and play at 45". Thanks!!!

    Nice should be perfect. Lemme know if you ever need the heavier one. If I go after the ball I’m in that SS or low 120s typically but pretty catastrophic on the golf course for my swing flaws...launch monitor golf vs real world golf....

    wait, you have a 2.0 TS 7x?

    No Atmos Black TS 7X, Tipped 1 inch at 44.25

    Posted:
  • GolfWRXGolfWRX Warning Points: 0  11 Members Posts: 11 #ad
    Joined:  ...

    Advertisement
  • gioguy21gioguy21 NJMembers  8151WRX Points: 1,379Handicap: +1.5 (1194646)Posts: 8,151 Titanium Tees
    Joined:  #2658

    On -, @jabwind51 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    what's your SS? i just ordered a 2.0 tour spec 6x -- i wanna know if i have to tip it before i use it.

    when you say kick...what kinda kick are we talkin ? i bought it on the premise it wasn't going to be an active shaft...?

    Testing done with swing speed 111-116 on my launch monitor. Don’t worry—It isn’t an active shaft. And mine is tipped 0.5 inches at 44 3/8 length. But compared to the heavier Atmos Black TS 7X which I have tipped 1 inch....It just feels like I can load it better. Seems to match up with their website descriptions. The 7X tipped an inch is “boardy” and I’m trying to slow things down so selling that one. Hope that helps.

    ok awesome i'm at the 117-120 range. i'm going to tip mine an inch and play at 45". Thanks!!!

    Nice should be perfect. Lemme know if you ever need the heavier one. If I go after the ball I’m in that SS or low 120s typically but pretty catastrophic on the golf course for my swing flaws...launch monitor golf vs real world golf....

    wait, you have a 2.0 TS 7x?

    No Atmos Black TS 7X, Tipped 1 inch at 44.25

    On -, @jabwind51 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    On -, @jabwind51 said:

    So it looks like the Fujikura Pro 2.0 TS 6X won a spot in my bag over the Atmos Black 7X. I can feel it loading a little more and has a solid mid height flight. I did prefer the all black look of the Atmos complimenting the driver but oh well. Gonna unload the Atmos Black TS 7X on BST if anyone wants a very smooth but stout shaft. Thx

    what's your SS? i just ordered a 2.0 tour spec 6x -- i wanna know if i have to tip it before i use it.

    when you say kick...what kinda kick are we talkin ? i bought it on the premise it wasn't going to be an active shaft...?

    Testing done with swing speed 111-116 on my launch monitor. Don’t worry—It isn’t an active shaft. And mine is tipped 0.5 inches at 44 3/8 length. But compared to the heavier Atmos Black TS 7X which I have tipped 1 inch....It just feels like I can load it better. Seems to match up with their website descriptions. The 7X tipped an inch is “boardy” and I’m trying to slow things down so selling that one. Hope that helps.

    ok awesome i'm at the 117-120 range. i'm going to tip mine an inch and play at 45". Thanks!!!

    Nice should be perfect. Lemme know if you ever need the heavier one. If I go after the ball I’m in that SS or low 120s typically but pretty catastrophic on the golf course for my swing flaws...launch monitor golf vs real world golf....

    wait, you have a 2.0 TS 7x?

    No Atmos Black TS 7X, Tipped 1 inch at 44.25

    oh, yea, sorry man i'm good...no atmos for me.

    Posted:

    Tour M3 460 / 10.1* (set -2*) / RIPx 65TX tipped 2" playing 44.25"
    Epic Flash SZ / 3+ (set -1/N) / HZRDUS Smoke Black 75g 6.5 tipped 2"
    Epic CF17 3i / Tensei PW Hybrid 100TX
    Apex MB Chrome / 3-PW / Modus 130 X
    MD4 Chrome / 52, 56, 60 / DG 115 S200 (for now)
    Piretti Tour 801R / 35.5"
    SC Futura X Broomstick Putter experiment

  • Krt22Krt22 East BayMembers  9248WRX Points: 2,892Posts: 9,248 Titanium Tees
    Joined:  #2659

    Let me know how the Pro 2.0 works for you Gio. Very interested in that one as well.

    Posted:
  • gioguy21gioguy21 NJMembers  8151WRX Points: 1,379Handicap: +1.5 (1194646)Posts: 8,151 Titanium Tees
    Joined:  #2660

    On -, @Krt22 said:

    Let me know how the Pro 2.0 works for you Gio. Very interested in that one as well.

    absolutely will do -- (mine will be in the EF SZ tho...not F9).

    Posted:

    Tour M3 460 / 10.1* (set -2*) / RIPx 65TX tipped 2" playing 44.25"
    Epic Flash SZ / 3+ (set -1/N) / HZRDUS Smoke Black 75g 6.5 tipped 2"
    Epic CF17 3i / Tensei PW Hybrid 100TX
    Apex MB Chrome / 3-PW / Modus 130 X
    MD4 Chrome / 52, 56, 60 / DG 115 S200 (for now)
    Piretti Tour 801R / 35.5"
    SC Futura X Broomstick Putter experiment

  • jabwind51jabwind51 NJMembers  276WRX Points: 147Posts: 276 Greens
    Joined:  edited May 21, 2019 #2661

    Pro 2.0 really is a great shaft and the 6X is perfect weight. I have it in my driver and 3 and 5 wood.

    Posted:
  • GC70GC70 What's Next? State of HockeyClubWRX  7787WRX Points: 317Handicap: 7.1Posts: 7,787 Titanium Tees
    Joined:  #2662

    Anyone game or gamed the One length hybrid? If so what are your thoughts?

    Posted:
    Atmos Blue 6S
     Atmos Red 7S
    Atmos Blue 8S
    Apex CF19 4-AW C-Taper Lite
    SM7's RAW 50F - 54S - 58M - 62M
    Nike 006 Paul Casey Proto (Oven)
    Nike 006 Rory Proto (Oven)
    Scotty T22 Newport
    Pro V1x /

    WITB Link
  • GolfWRXGolfWRX Warning Points: 0  11 Members Posts: 11 #ad
    Joined:  ...

    Advertisement
  • gioguy21gioguy21 NJMembers  8151WRX Points: 1,379Handicap: +1.5 (1194646)Posts: 8,151 Titanium Tees
    Joined:  #2663

    On -, @Krt22 said:

    Let me know how the Pro 2.0 works for you Gio. Very interested in that one as well.

    well, nothing to say for the Pro 2.0 Tour Spec 6x other than wow. i got mine in, playing 45" in my epic flash sz 9.0, set to -1/N. for those of you who've played the TZ6; the fuji pro 2.0 tour spec is DARN close to the exact feel and performance. i would argue they might almost be the same shaft if i was blindfolded.

    launch was mid/high however the apex with the fuji was almost 125-130ft; a bit too high for me. it was incredibly consistent and proved to be low spin b/c it didn't really deviate right to left or left to right a whole heck of a lot -- plus it rolled quite a bit once it came down.

    after the range session and round yesterday it has earned the spot in the bag -- i took it hope, tipped it 1.25" in hopes to get the launch down a bit. this setup is very very deep for me right now. #staytuned

    Posted:

    Tour M3 460 / 10.1* (set -2*) / RIPx 65TX tipped 2" playing 44.25"
    Epic Flash SZ / 3+ (set -1/N) / HZRDUS Smoke Black 75g 6.5 tipped 2"
    Epic CF17 3i / Tensei PW Hybrid 100TX
    Apex MB Chrome / 3-PW / Modus 130 X
    MD4 Chrome / 52, 56, 60 / DG 115 S200 (for now)
    Piretti Tour 801R / 35.5"
    SC Futura X Broomstick Putter experiment

  • leerob3leerob3 Members  641WRX Points: 96Posts: 641 Golden Tee
    Joined:  #2664

    First round with F9 yesterday, totally addictive. On the hunt for 3 wood!

    Posted:
    Cobra F9
    Cobra SZ 14.5*
    Ping G400 19*
    Mizuno MP 53 KBS Tour 4-PW
    Ping Glide 2.0 50*
    Cleveland RTX 3 54* 58*
    Scotty Cameron Futura X5
  • Krt22Krt22 East BayMembers  9248WRX Points: 2,892Posts: 9,248 Titanium Tees
    Joined:  #2665

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @Krt22 said:

    Let me know how the Pro 2.0 works for you Gio. Very interested in that one as well.

    well, nothing to say for the Pro 2.0 Tour Spec 6x other than wow. i got mine in, playing 45" in my epic flash sz 9.0, set to -1/N. for those of you who've played the TZ6; the fuji pro 2.0 tour spec is DARN close to the exact feel and performance. i would argue they might almost be the same shaft if i was blindfolded.

    launch was mid/high however the apex with the fuji was almost 125-130ft; a bit too high for me. it was incredibly consistent and proved to be low spin b/c it didn't really deviate right to left or left to right a whole heck of a lot -- plus it rolled quite a bit once it came down.

    after the range session and round yesterday it has earned the spot in the bag -- i took it hope, tipped it 1.25" in hopes to get the launch down a bit. this setup is very very deep for me right now. #staytuned

    Awesome. I have one of the synergy green protos on the way but I am lurking ebay to see if one of these pops up.

    Posted:
  • gioguy21gioguy21 NJMembers  8151WRX Points: 1,379Handicap: +1.5 (1194646)Posts: 8,151 Titanium Tees
    Joined:  #2666

    On -, @Krt22 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @Krt22 said:

    Let me know how the Pro 2.0 works for you Gio. Very interested in that one as well.

    well, nothing to say for the Pro 2.0 Tour Spec 6x other than wow. i got mine in, playing 45" in my epic flash sz 9.0, set to -1/N. for those of you who've played the TZ6; the fuji pro 2.0 tour spec is DARN close to the exact feel and performance. i would argue they might almost be the same shaft if i was blindfolded.

    launch was mid/high however the apex with the fuji was almost 125-130ft; a bit too high for me. it was incredibly consistent and proved to be low spin b/c it didn't really deviate right to left or left to right a whole heck of a lot -- plus it rolled quite a bit once it came down.

    after the range session and round yesterday it has earned the spot in the bag -- i took it hope, tipped it 1.25" in hopes to get the launch down a bit. this setup is very very deep for me right now. #staytuned

    Awesome. I have one of the synergy green protos on the way but I am lurking ebay to see if one of these pops up.

    playing this afternoon again so i'll add if anything changes lol

    Posted:

    Tour M3 460 / 10.1* (set -2*) / RIPx 65TX tipped 2" playing 44.25"
    Epic Flash SZ / 3+ (set -1/N) / HZRDUS Smoke Black 75g 6.5 tipped 2"
    Epic CF17 3i / Tensei PW Hybrid 100TX
    Apex MB Chrome / 3-PW / Modus 130 X
    MD4 Chrome / 52, 56, 60 / DG 115 S200 (for now)
    Piretti Tour 801R / 35.5"
    SC Futura X Broomstick Putter experiment

  • TigerInTheWoodsTigerInTheWoods Members  2557WRX Points: 1,623Handicap: 5Posts: 2,557 Titanium Tees
    Joined:  #2667

    This thing is silly good. I didn't think I'd gain that much on my D2 but getting it out 300 total helps you a **** of a lot. Hitting tons of 60-90 yard wedges etc on shorter par 4s and I'm now hitting 7-9 iron on long par 4s instead of a long iron or hybrid. Was able to reach a very long par 5 in two yesterday in a tournament. Eagle gave us the win. I'm stoked at how long and forgiving this thing is.

    Posted:
  • GolfWRXGolfWRX Warning Points: 0  11 Members Posts: 11 #ad
    Joined:  ...

    Advertisement
  • Go_TimeGo_Time Members  2585WRX Points: 307Posts: 2,585 Titanium Tees
    Joined:  #2668

    Still going back and forth between KKXD, Rogue 130, an TZ6 with mine.....KKXD is in third and will prob be sold, neck and neck with the 130 and TZ6

    Posted:
  • jabwind51jabwind51 NJMembers  276WRX Points: 147Posts: 276 Greens
    Joined:  #2669

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @Krt22 said:

    On -, @gioguy21 said:

    On -, @Krt22 said:

    Let me know how the Pro 2.0 works for you Gio. Very interested in that one as well.

    well, nothing to say for the Pro 2.0 Tour Spec 6x other than wow. i got mine in, playing 45" in my epic flash sz 9.0, set to -1/N. for those of you who've played the TZ6; the fuji pro 2.0 tour spec is DARN close to the exact feel and performance. i would argue they might almost be the same shaft if i was blindfolded.

    launch was mid/high however the apex with the fuji was almost 125-130ft; a bit too high for me. it was incredibly consistent and proved to be low spin b/c it didn't really deviate right to left or left to right a whole heck of a lot -- plus it rolled quite a bit once it came down.

    after the range session and round yesterday it has earned the spot in the bag -- i took it hope, tipped it 1.25" in hopes to get the launch down a bit. this setup is very very deep for me right now. #staytuned

    Awesome. I have one of the synergy green protos on the way but I am lurking ebay to see if one of these pops up.

    playing this afternoon again so i'll add if anything changes lol

    Dude I’m in love with this shaft too. I have it in an M5 as well and it’s unreal.

    Posted:
  • cj4501cj4501 Members  832WRX Points: 139Posts: 832 Golden Tee
    Joined:  #2670

    On -, @Nixhex524 said:

    Pulled the trigger on this one today... returned my ST190G (loved it, just not a perfect fit) and hit a couple F9 combos. I'm typically in the 100-105 mph range. Both the Atmos blue 6s TS and the HZRDUS Smoke 6.0 seemed to spin up quite a bit for me so I tried the Smoke 6.5 and with the weight forward I was seeing 1800-2200 RPMs... I had my 4 year old with me so I couldn't get too in depth but I took that combo with the intention of moving the weight to the back. Driver feels great, and sounds great.... hoping I can get this thing to be a bit more accurate then the 190G was for me.

    Had the same problem, went with atmos black 6s and bazzinga.

    Posted:
  • GolfWRXGolfWRX Warning Points: 0  11 Members Posts: 11 #ad
    Joined:  ...

    Advertisement
  • Army_golferArmy_golfer ClubWRX  216WRX Points: 70Handicap: 4Posts: 216 ClubWRX
    Joined:  edited May 25, 2019 #2671

    I’ve had my F9 for 2 months. Tour length HZRDUS yellow to match the yellow head. It beat out my Tour Issue M5 (which is for sale btw). I’ve gained 15 yards. The real testimonial is how much my buddies hate my F9 hahaha!

    F9 Yellow 9*
    Set to 8* with 10g in back 6g in the front
    Tour Length HZRDUS Yellow 63g 6.0

    Posted:
    Ping G410 LST 9* - HZRDUS 60 Yellow Smoke 6.0
    TM SIM MAX Rocket 14* - HZRDUS 70 Yellow Smoke 6.0
    Titleist 816 H1 17* - EvenFlow Blue 85 6.0
    Titleist 818 H1 21* - EvenFlow Blue 85 6.0
    Titleist 818 H1 23* - EvenFlow Black 85 6.0
    Titleist C16 6-GW - DG Pro S300
    Vokey All Black SM7  54*, 58*
    TM Spider X Navy White 34"
    Pro V1x
94

Leave a Comment

Rich Text Editor. To edit a paragraph's style, hit tab to get to the paragraph menu. From there you will be able to pick one style. Nothing defaults to paragraph. An inline formatting menu will show up when you select text. Hit tab to get into that menu. Some elements, such as rich link embeds, images, loading indicators, and error messages may get inserted into the editor. You may navigate to these using the arrow keys inside of the editor and delete them with the delete or backspace key.